Od świtu do zmierzchu – herbaty na każdą porę

Budzisz się rano i myślisz tylko o kawie? Wielu z nas właśnie tak zaczyna, jednak nie tylko ona ma właściwości pobudzające. Różne gatunki herbat pozwalają nam urozmaicić nasz poranek, popołudnie i wieczór, zapewniając przy tym nie tylko sporo energii, ale również odprężenia. Poza tym każdy kolejny kubek herbaty w ciągu dnia na pewno nam go umili i sprawi, że zatrzymamy się chociaż na chwilkę rozkoszując się smakiem i aromatem. Zapoznaj się zatem z rodzajami najpopularniejszego napoju na świecie i odpowiednich dla nich porach dnia.

Poranek

• Czarna herbata – nie bez powodu Brytyjczycy pod nazwami English/Irish/Scottish Breakfast stworzyli mieszanki czarnych herbat o dość intensywnych smakach i wysokiej zawartości pobudzającej teiny. Najlepszym wyborem będą tu, oprócz wymienionych wyżej mieszanek, czarne klasyki takie jak indyjskie Assamy np. odmiana Dikom, cejlońska Ceylon High Grown, kenijska Kenya Tinderet czy chiński Yun Ming.

• Matcha – to sproszkowana, zielona herbata, która zapewnia spory zastrzyk energii, a do tego pozytywnie wpływa na działanie naszego organizmu. W przypadku matchy spożywamy „cały liść” w przeciwieństwie do innych herbat, gdzie uzyskujemy z liści wyłącznie napar. Jest bogata w witaminy i antyoksydanty. W przeciwieństwie do kawy, pobudza na dłużej.

• Biała herbata – delikatny i nieco słodkawy w smaku napar z liści białej herbaty pobudzi i poprawi koncentrację ze względu na wysoką zawartość teiny. Do tego jest bogata w polifenole, witaminy i antyoksydanty oraz pomaga utrzymać prawidłowy poziom cholesterolu we krwi.
A gdyby tak dla odmiany dzień zacząć od herbaty, a nie kawy?

W pracy

 Yerba mate – często stosowana jako zamiennik kawy, gdyż zawiera dużo kofeiny. Pobudza na pewno na dłużej niż kawa ale nie tak szybko. Susz można zalewać kilka razy. W dodatku ma korzystniejszy wpływa na nasz organizm, jest ona bogata w witaminy, minerały i antyoksydanty.

• Zielona herbata – poprawia koncentrację i pracę układu pokarmowego więc idealnie sprawdzi się po lunchu, gdy czujemy energetyczny spadek. Dodatkowo ma mnóstwo prozdrowotnych właściwości dlatego wartą nią zastąpić kolejną kawę.

• Rumianek – nie ma co prawda właściwości pobudzających, wręcz przeciwnie – działa kojąco, uspokajająco i relaksująco co, jak każdy wie, może być przydatne podczas stresującego dnia w pracy. Dzięki swoim właściwościom może być spożywany właściwie o każdej porze.

Popołudnie

• Pu Erh – wspomaga metabolizm i spalanie tłuszczów, świetnie sprawdzi się po obfitym obiedzie ze względu na swoje działanie na układ trawienny. Warto jednak odczekać około pół godziny po posiłku, wtedy zadziała najlepiej.

• Mięta – od dawien dawna używana jako wspomagacz trawienia, dlatego idealnie sprawdzi się do poobiedniej sjesty.

Czarna herbata oraz Earl Grey – jako że jest absolutnym klasykiem, zwłaszcza w Europie, to po czarną herbatę sięgamy nie tylko z rana. Do popołudniowego relaksu i odpoczynku po pracy warto jednak wybrać nieco delikatniejsze rodzaje takie jak Darjeeling, Golden Yunnan no i oczywiście Earl Grey, którego aromat bergamotki ma na nas kojący i uspokajający wpływ.

• Oolong – bogata w antyoksydanty, witaminy i minerały, wspomaga pracę układu pokarmowego. Nie zawiera dużo teiny, więc pomoże nam zaznać popołudniowego relaksu.
Wieczorem warto postawić na wyciszające i relaksujące napoje, by zapewnić sobie dobry i spokojny sen.

Wieczór

• Herbaty owocowe – owocowy susz nie zawiera teiny, więc można go pić spokojnie przed snem. Takie mieszanki są bogate w witaminy, świetnie sprawdzają się jako rozgrzewający napój w chłodne wieczory lub jako Ice Tea w letnie upały.

• Rooibos – niezawierający teiny napar o lekko miodowym posmaku będzie idealnym wieczornym napojem. Wykazuje szereg właściwości prozdrowotnych a do tego świetnie komponuje się z dodatkiem owoców, przypraw, miodu i mleka.

• Zioła – warto po nie sięgać ze względu na korzystny wpływ na nasze ciało oraz na właściwości uspokajające. By polepszyć nasz sen warto zatem sięgnąć np. po melisę, rumianek, lipę, czy płatki róży lub jaśmin.
Nasze ikonki i filtry ułatwią Ci dobór herbaty do Twoich potrzeb.

Twój komfort ma dla nas znaczenie

Chcąc ułatwić Ci wybór, przy każdej herbacie oznaczyliśmy rekomendowaną porę dnia. Również dzięki naszej możliwości filtrowania możesz w łatwy sposób "wyciągnąć" produkty, które odpowiadają Twoim potrzebom. 

Data publikacji:

27.07.2021